Yerli Traktöre İthal Freni

Türkiye’deki traktör satışlarının son yıllarda arttığını belirten TÜMOSAN Pazarlama Müdürü Galip Öztürk, ancak Çin ve Hindistan’dan ithal edilen traktörlerin haksız rekabete sebebiyet verildiğini söyledi.Bursa 6. Uluslararası Hayvancılık...

Yerli Traktöre İthal Freni
Türkiye’deki traktör satışlarının son yıllarda arttığını belirten TÜMOSAN Pazarlama Müdürü Galip Öztürk, ancak Çin ve Hindistan’dan ithal edilen traktörlerin haksız rekabete sebebiyet verildiğini söyledi.

Bursa 6. Uluslararası Hayvancılık ve Ekipmanları Fuarı'nda basın mensuplarının sorularını cevaplayan TÜMOSAN Pazarlama Müdürü Galip Öztürk, Türkiye’deki traktör sektörünü değerlendirdi. Türkiye’nin ilk yerli dizel motor üreten kuruluşlarından birisi olduklarını söyleyen Öztürk, yüzde 97'si yerli traktörler imal ettiklerini vurguladı. Türkiye’de traktör satışlarının son yıllarda arttığını belirten Öztürk, “Traktör satışları 35 binden 50 bine çıktı, 2011’yılında ise 61 bini geçti. 2012’de ise bu 51 bin satış oldu. Bu yıl da geçen yıla paralel seyrediyor fakat Çin ve Hindistan’dan traktörler getiriliyor. Bu traktörler haksız rekabete yol açıyor. Çin ve Hindistan kendi ithalatlarına gümrük uygularken Türkiye gümrük vergisi ve özel tüketim vergisi uygulamıyor. İthalat oranı yüzde 5’ten yüzde 25’e çıktı. Bu artarsa sektörde işsizlikler, kapasite azaltma ve kapanmalar yaşanabilir” dedi.

"1 MİLYON ÇİFTÇİ TRAKTÖRSÜZ"

Türkiye’de 2,5 milyon çiftçiye 1,5 milyon traktör düştüğünü ifade eden Öztürk, “Traktörü olmayan 1 milyon çiftçi var. Avrupa’da 10 milyon çiftçi ailesi var. Traktör mevcudu 15 milyon ama Türkiye’de traktörleşmeyen işletmeler mevcut. Çiftçinin alım gücü düşük” diye konuştu.

Türkiye’deki traktör yaşı ortalamasının 23 olduğuna dikkat çeken Öztürk, Avrupa’da ise bu ortalamanın 12 olduğunu söyledi. Çitçinin randımanlı çalışamadığını belirten Öztürk, “Traktör parkımızın yarısı 25 yaşın üzerinde. Bunlar çok fazla yakıt harcıyor ve yağ sarfiyatları da yüksek. Çiftçimizin alın gücü yüksek değil. Tarımda ortalama gelir 2 bin 500 ve 3 bin dolar. Destek olmadan traktör parkının yenilenmesi mümkün değil. Çiftçinin giderlerinden en önemlisini yakıt oluşturuyor. Mazotun maliyeti 1,5 lira, satış fiyatı 4,5 lira. Denizcilik sektörüne verilen tarifeden çiftçiye de mazot verilmeli. Ayrıca hurda alım desteği bekliyoruz” dedi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner39

banner48