banner39

banner36

banner48

banner40

banner42

Diyetisyenden Sağlıklı Beslenme Önerileri

01 Nisan 2013 Pazartesi 10:24

Obezitenin günümüzün en yaygın sağlık sorunlarından biri haline geldiğine dikkat çeken Diyetisyen Serap Çiçektakan Cavlak, sağlıklı beslenme konusunda önerilerde bulundu.Yoğun iş temposunun insanları yanlış beslenmeye ittiğini belirten...

Diyetisyenden Sağlıklı Beslenme Önerileri
Obezitenin günümüzün en yaygın sağlık sorunlarından biri haline geldiğine dikkat çeken Diyetisyen Serap Çiçektakan Cavlak, sağlıklı beslenme konusunda önerilerde bulundu.

Yoğun iş temposunun insanları yanlış beslenmeye ittiğini belirten Diyetisyen Cavlak, kolay ve hızlı olmasından dolayı yenilen simit, poğaça ve börek gibi hamur işi gıda ürünleriyle, obeziteye davetiye çıkarıldığını söyledi.

Alınan kiloları hızla vermek isteyen kişilerin ise yanlış diyetlere yöneldiğini ifade eden Diyetisyen Cavlak, "İnsan vücudunun her türlü besin grubuna ihtiyacı var. Bu nedenle tek yönlü beslenmeyle yapılan diyetler, kişinin yanlış kilo vermesine ve hatta verdiği kiloları da çok hızlı bir şekilde almasına neden olabilir" dedi.

Cavlak, sürekli kilo vermenin bir süre sonra metabolizmayı yavaşlatacağını ve kişinin hiç kilo veremez bir hale gelebileceğine dikkat çekerek şunları kaydetti:

"Doğru bilinen yanlışlara dikkat etmek lazım. Bir ya da iki öğün yemek yemek kilo verilmesine değil, aksine kilo alınmasına ya da hiç verilmemesine neden olabilir. Metabolizma yavaşlayacağı için bu doğru bir çözüm olmayacak. Bir dilim pastanın kalorisi belki bir akşam yemeğiyle eşdeğerdir. Ancak pastanın içinde fazlasıyla şeker, un ve yağ bulunuyor. Bunlar da vücudumuzda yağ artışıyla kilo artışına neden oluyor. Halbuki akşam yemeğinde sağlıklı besinlerden doğru miktarda aldığınızda kilo artışı gözlenmez.”

Cavlak, ‘hayatımdan ekmeği çıkarttım’ şeklinde özetlenebilecek olan bir yaklaşımın, zayıflama konusunda en sık yapılan yanlış olduğunu ifade ederek, "Ekmek yerine pilav, poğaça ve börek tüketiliyor. Aynı zamanda doymamız için 2 dilim ekmek yeterliyken, pilavdan 1-1,5 tabak yememiz gerekir. Böylelikle hem yaklaşık 5-6 dilim ekmek, hem de yağ tüketimi artmış olur. Bu çok yanlış bir uygulama. Ekmek, günah keçisi değil. Sağlıklı kilo verilmesinin yolu; sağlıklı beslenmektir” diye konuştu.

Sağlıklı bir şekilde zayıflamak isteyenlere önerilerde bulunan Cavlak, az ve sık sık beslenilmesi, yağ ve şekerden uzak durulması, süt, yoğurt, et, peynir, ekmek, sebze ve meyvelerden doğru miktarlarda alınması ve hareketli olmanın zayıflamak için yeterli olacağını anlattı.

“Etrafınızda neredeyse her 3 kişiden biri diyetisyen gibi size önerilerde bulunur” diyen Cavlak, herkesin diyetinin yine kendine özel olduğunu vurgulayarak, şu tavsiyede bulundu:

“Bu nedenle söylenen şeyin doğruluk derecesini öğrenin ve sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanabilmek için doğru kaynaklardan diyet önerileri alın. Bırakın komşunun diyeti komşuda kalsın.”

banner37